Pagina's

donderdag 25 juli 2013

Twee patronen, twee tassen

Ik heb mijn allereerste tassen gemaakt! Joepi :)






De eerste is een hele simpele zonder rits, knoopjes of plooien, maar wel met paspelband. 


Paspel leek me mooi bij deze tas en het is ook van de eerste keer gelukt op het samenbrengen van de uiteinden na. Bij de uiteinden heb ik een beetje zitten knoeien, ik heb ze niet laten overlappen, want ik had de uiteinden al afgeknipt... woepsie...
Ik heb de stofjes en het patroon op het stoffenspektakel gekocht. De paspel en de vliesofix (om mijn katoentjes te verstevigen), kocht ik in het stoffenhoekje in mijn dorp.


De tweede tas viel ook goed mee. Het patroon haalde ik uit 'Zo geknipt!' Het is receptje 14: de omkeerbare tas van Sanne en Riet.


Ik vond het een goede handleiding. Enkel jammer dat Sanne en Riet twee effen stoffen gebruikt hadden, hierdoor kon je op de foto's niet zien welke de goede kant was... Maar het is na even uitproberen toch gelukt om de plooitjes goed te leggen. 

De tas is al als verjaardagscadeautje naar een vriendin gegaan :)




1 opmerking: